Hard rijden en wateroverlast tegelijk bestrijden

Buro Regen&Water Forums Vogeldorp Hard rijden en wateroverlast tegelijk bestrijden

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #15067 Reageer
    Martin

      Zomaar een idee, ik weet niet of het goed is.

      Op een paar strategische plekken op de Zamenhofstraat tegels eruit en planten erin, misschien met een regenton erbij, op zo’n manier dat het verkeer wordt gedwongen om heel lichtjes te zigzaggen. En daardoor vaart te minderen en echt (ver) beneden de 30 km te blijven. Op die manier sla je twee vliegen in één klap, want hardrijdend verkeer was de grootste ergernis bij Vogeldorpers volgens de laatste bewonersenquete. Daar zou je dan een enkele parkeerplek voor moeten opgeven, die vergroenen en dat groen lichtjes laten uitsteken op een hoek of kruising waar er net iets meer ruimte is. Met name het brede stuk van de Zamenhofstraat, voor de school, kan een extra groene entree worden voor het dorp die tegelijkertijd dwingt om vaart te minderen.

      Is dit een goed of stom idee?

      #15068 Reageer
      Willem

        Ik vindt het wel een goed idee, de entree bij de school had ik zelf op facebook ook al voorgesteld, maar ja een deel van het trottoir wordt weer gebruikt door het bredero college, en is in ieder geval in gebruik tot eind 2023, maar ik kreeg vanmorgen al te horen dat het wel 2024 kan worden.

        #15082 Reageer
        Peter den Hond

          Ik vind het ook wel een goed idee. Misschien meenemen in de schouw met Linda Luth binnenkort?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        Reageer op: Hard rijden en wateroverlast tegelijk bestrijden
        Je informatie: